donderdag 6 december 2012

Espresso de cerca (koffie lokaal)

Al een maandje of wat drink ik een espresso, die ik koop op de markt. Tijd voor een onderzoekje. Is mijn koffie lokaal?
Jazeker, het blijkt van familie bedrijf Don Pupo (2 broers getrouwd met 2 zussen) op een kwartiertje rijden, hier in de bergen (salitral). Van plant in de grond tot espresso gebeurt allemaal op de finca.
Dus ik met mijn beste Spaans mijzelf uitgenodigd voor een kleine rondleiding, en afgelopen dinsdag met de 4x4 de berg op, op naar het bruine goud:
Hector (eigenaar) toont zijn Arabica


De vruchten worden ontveld
Dit hadden wij zo snel even geplukt voor de demo. Hier reeds ontveld tot boon

Aan de lucht gedroogd (8-12 dagen)
Geeft veruit het mooiste product



Voor speciale klanten (hopelijk ook voor mij) op bestelling een selectie van de mooiste hele bonen(se llama 'carcolillo')


Roosteren(donker of licht) in de net door de familie aangeschafte koffiebrander

Me Gusta!

Geen opmerkingen: